mandag 21. november 2011

Remiksdagen

Til helga arrangerer vi Remiksdagen - åpen dag der anlegget skal vises fram i sin helhet for alle som vil se at kildesorteringen i Tromsø fungerer utmerket. Det er masse arbeid for å få alt på plass før arrangementet går av stabelen, men det er kjempegøy. Men i formiddag var det imidlertid ikke så veldig gøy da strømmen gikk. Kun nødlys sto på og alt av datamaskiner var døde. Det ble ikke mye gjort resten av den dagen. Strømmen forsvant kl 12 og kom tilbake kl 15. Men dataparken var død enda lengre. Etter å ha satt knapper i 8 drikkekartonglommebøker, dro jeg bare hjem og lagde middag, knekkebrød og lunsj til i morgen i steden (effektiv? -absolutt!).

Og mens jeg ventet på at knekkebrødene skulle bli ferdige fant jeg fram to små barnematglass. Perfekt til å lage smågaver av. Jeg klipte til noen stoffrester og fant fram et sånt silkebånd som er sydd fast i nakken på klær. Disse klipper jeg av og bruker til f.eks. pulsvanter. Nå ble de bånd rundt de små glassene som er levninger fra den tiden barnebarna fikk babymat på glass. Synes glassene ble ganske søte. Senere skal vi ha et lite juleverksted og lage drops og karameller. Perfekt å putte i glassene og legge i en liten gave til jul. Så kan vi klistre på et fint merke som viser hva som er i glasset eller lignende....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar