mandag 7. november 2011

Jeg slår et slag for gjenbruksbutikken!

I øyeblikket pågår en auksjon i Gjenbruksbutikken her på Remiks, med masse fine antikviteter og andre verdifulle ting på budrunde. Selv har jeg gitt inn bud på det flotteste mokkaserviset på bildet. Sort utenpå og gull på innsiden. Vakkert synes jeg, så det har jeg lyst på. Og budet står i kr 250,- i øyeblikket. Rimelig!

Auksjonen varer ikke mange dagene til, så dersom du skulle ha lyst å finne deg en gammel men pen kiste, vakkert krystallglass, gamle fat og annet smårusk må du ta deg en tur til Nordøya her i Tromsø.

Forøvrig har det begynt å bli jul også i gjenbruksbutikken. Og nok en gang lar jeg meg overraske over alt folk kaster. For mesteparten av varene som gjenbruksbutikken selger er ting og tang som liksom er "kassabelt". Se for eksempel dette flotte juleserviset i blått - helt og pent, alle deler intakt. For meg som er så glad i blått, ble fristelsen stor. Men så kom jeg på at jeg allerede har et flott servise i rødt. Og hvor mange slike serviser trenger man. Jeg innså at jeg har alt jeg trenger og vel så det. Og dersom jeg vinner auksjonen på mokkaserviset må jeg likevel rydde plass i et skap... "sukk".

Og for den som er glad i glass har gjenbruksbutikken utrolig mye fint. Av og til dukker de reneste skattene opp. På kontoret mitt har jeg for eksempel samlet ulike blå glass som jeg har satt i et vitrineskap - også fra gjenbruksbutikken.

Og med tanke på jula - for den som sliter med å få pengene til å strekke til julegaver. Yess! her er muligheter i massevis. Leker, bøker, glass, pynt og serviser. Og alt er slett ikke gammelt som kommer inn. Mulighetene er gode for å gjøre julegaveshoppinga rimelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar