torsdag 10. november 2011

Oppbevaringsbokser??

Her om dagen kom en kollega til meg og sa det var rot i skapet på tekjøkkenet. Tepakker og kaffebokser lå strødd om hverandre i skapet. Hmm... det må jo kunne løses tenkte jeg og fant fram ei skoeske jeg hadde liggende. Den kunne kanskje brukes til å samle sammen tepakker og annet "teutstyr" så det ble mer oversiktlig. Så jeg kledde eska med noen tapetrester og lagde et lite merke og vips så hadde vi ryddet. Se bare på bildene hvor flott det ble.


Min kollega ble kjempefornøyd når orden nok en gang var opprettet i skapet. Det hører med til historien at hun er husets sjefsrydder og liker å ha orden rundt seg. Så takk for at hun finnes og kan ta litt tak i oss som ikke er like strukturert og ryddig. Og så flott at jeg kunne bidra med et lite gjenbruksprosjekt.
Men når vi nå er inne på dette med bokser og oppbevaring. Jeg vet ikke hvor mange sånne oppbevaringsbokser jeg har kjøpt opp i gjennom årene. Det er uomtvistelig praktisk og ryddig å få lagt ting vekk på en ordentlig måte. Det var ikke før jeg var innom min datter som hadde en stabel med skoesker i gangen at det gikk et lys opp for meg. Jeg lurte på hvorfor hun ikke bare kasta de eskene, det så jo så rotete ut med den stabelen med tomme skoesker. "Tomme!! de er jo ikke tomme. Det er jo der jeg oppbevarer skoene mine. Så slipper de å ligge i en haug i et skap og støve ned" sa hun da. Det var de jeg fikk ideen, hvorfor ikke kle alle eskene i fint papir og lage en utstilling av skoesker? Hun tente ikke helt på ideen, småbarnsmoren, for tid til sånt hadde hun ikke. "Men det hadde nok vært penere ja". Vi får se hva hun finner på.

På jobben har jeg samlet sammen noen bokser jeg har kledd i tapetrester. Her ser du ei skoeske og tre mobiltelefonesker. Flotte gaveesker eller til oppbevaring av ting og tang. Det ser i alle fall ryddigere ut. Om det blir så mye bedre er en annen sak. For hvem husker hva man la i hvilken boks?? Jeg må nok bruke mer tid på å merke eskene med hva som er inni dem. Forøvrig ser du også et bord og en liten sovesofa i dongeristoff som jeg har kjøpt på gjenbruksbutikken her i Tromsø. Og putene er rester av hyttegardinene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar