søndag 8. januar 2012

Dæsken kor mange kule bloggere det finnes!

Jeg oppdager stadig nye ting her i bloggerverdenen. Og nå har jeg oppdage flere kule gjenbruks- og redesign bloggere. Ta f.eks en titt på Rundt og Rundt redesign i Kabelvåg i Lofoten. For en fin måte å vise fram tingene på. Og for dere som ikke har erfaring med gjenbruksbutikker - det er ikke lett å holde en gjenbruksbutikk like lekker hele tida. Tenk deg: du har brukt masse tid på å stille ut forskjellige varer (som du antakelig bare har èn av hver av). Så kommer det kunder som ser potensialet og hvor flott varene egentlig er. Wops - og der var de varene solgt. Og da må du begynne på nytt, se potensialet i noen andre varer og forsøke på nytt å stille ut en fin utstilling.

En annen blogg som også fanget min interesse er Karen of the Rags. Ei jente fra Tromsø med gode tanker rundt gjenbruk. Jeg liker det! Og så fant jeg en artig en; Containergirl. Kult navn! Og veldig mange fine produkter. Mesteparten solgt regner jeg med, men det vitner om at det finnes utrolig masse flott der ute.

Forresten, min kjære mann, som er datamann har laget et kult bilde av stolen jeg har trukket om. Se! Det skifter fra gammelt trekk til nytt. Han er så flink atte!

Men tilbake til disse bloggerne. Epla er jo også et sted der du finner mye rart håndlaga, redesign og gjenbruk. Jeg blir så glad når jeg ser at det finnes så mange som tenker gjenbruk. Vi som jobber i avfallsbransjen er nok over gjennomsnittet opptatt av å redusere forbruk og avfall, så det varmer å se at så mange er engasjert i temaet.

Om noen uker (litt usikker på tidspunkt, men det kommer) vil Remiks lansere en gjenbrukskonkurranse i Tromsø og Karlsøy. Jeg gleder meg nesten som en unge til å jobbe med dette. Jeg sier dette bare for å erte dere litt. Jeg vet det er mange som kommer til å engasjere seg, så nå kan dere bare vente i spenning. Kanskje har akkurat du et godt produkt som kan være med i konkurransen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar