søndag 4. desember 2011

Kaffe og gjenbruk - en overraskelse!

På fredag dro vi og hørte på Kristian Valen. Showet var bra og jeg lo mye og høyt. Et par småkjedelige partier, men stort sett artig og jeg tror de fleste som var der er enige med meg. I garderobekøen traff jeg Anne, en nabo fra gata ovenfor oss. Hun hadde en kjempekul veske laget av restestoffer og kaffeposer. Ja du leser rett - kaffeposer. Du ser bilde av den til venstre.

Den er laget av noen i Sørkjosen. Kronehuset eller noe sånt. Men jeg finner dem ikke på nett, så jeg vet ikke om jeg kanskje har fått feil opplysninger. Kunne tenke meg å lære å lage en slik selv. Kunne blitt en kul julegave til noen. Men tiden er liksom litt knapp og jeg er redd det blir for ambisiøst å tro at jeg skal rekke det også. Adventstida går jo så fort og det er så mye man skulle gjort.

Men jeg så jo, når jeg lette etter kaffeposevesker på nett, at det er flere varianter av disse. En variant fant jeg på sidene til Norea Mediemisjon - hva nå de enn holder på med for noe. Men deres vesker var også kule. Se bare på denne linken. En annen variant fant jeg her. "tyvlåner" bildet for å vise dere hvordan en flettet variant ble. På linken finner du til og med oppskriften. Så nå må jeg begynne å samle kaffeposer - for en gang etter jul må jeg jo få tid til å finne ut av dette.

Ha en fin uke folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar