onsdag 26. oktober 2011

UFF! De gamle klærne....

or noen uker siden inngikk Remiks avtale med UFF på innsamling av klær i Tromsø. UFF står for Ulandshjelp fra Folk til Folk. Hurra og tusen takk! Jeg har allerede gått gjennom klesskapet og kassert både sko, klær, gamle vesker og belter som ble puttet i poser og kastet i de grønne innsamlingsstasjonene som er satt på Remiks sine returstasjoner. Flere slike stasjonene skal visstnok etter hvert settes både her og der, sånn at det blir lett å levere klærne til et godt formål.

Her kan du lese mer om hva UFF er og hvordan de er med på å hjelpe mennesker i verden som lever under langt dårligere vilkår enn oss.

Men det er med en liten bismak jeg er så lettet over at Remiks endelig har fått til en avtale om innsamling av klær. Da jeg gikk gjennom klesskapet og sto der med en haug med klær og annet som UFF tar i mot, ble det veldig tydelig at jeg ikke akkurat har slitt ut klærne som jeg ikke lengre vil ha. Nå skal det sies at vekta har endret seg en del de siste årene, og mye av det som ble kastet passet rett og slett ikke lengre. Men mye av det som ble kastet var klær som bare var "litt gammeldags" i formen (et par, tre år gammelt altså). Og for ikke å snakke om feil farge....

Ja snakk om feil farge ja! Vi har jo Charlotte Nilsen, Redesigndama i Tromsø, som er en mester i å skape nye plagg av gamle kjoler, jumpere, skjørt, gardiner osv. Se bildet av en av Charlottes kjoler ved siden av. Du snakker om fargerik dame - på mange måter. Jeg er imponert over det hun klarer å få til av de mest merkelige plagg. Og nok en gang må jeg innom vårt arrangement Åpen dag på Remiks den 26.november. Charlotte skal arrangere redesign kurs der de som ønsker det (innenfor en kapasitet vi ikke kjenner ennå) kan prøve seg på egen kreativitet og ferdigheter. Hun skal lære oss litt tøff stofftrykk og søm, og har valgt topper/t-shirts som tema. Vi gleder oss.

Charlotte ønsker seg også brukte klær til sin produksjon og har satt noen innsamlingsstasjoner her og der. Jeg er ikke helt sikker på hvor de står, men det går sikkert an å ringe henne og spørre. Sjekk bare kontaktsiden for å finne telefonnummer eller annen kontaktinformasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar