mandag 31. oktober 2011

Bra Gaver!

Her om dagen fikk jeg en invitasjon til Bra gaver på facebook. Grønn hverdag har laget en applikasjon for å få oss til å tenke over vårt forbruk og kjøpe mindre av det vi ikke trenger. Konseptet er utviklet etter en ide fra Grenland renovasjon, med støtte fra Framtidens byer. En super ide synes jeg og gikk umiddelbart inn og laget ønskeliste. Og for å være ærlig, det var ikke lett. Må jo bare innrømme at jeg har alt jeg trenger og vel så det. Men jeg vet jo at jeg må lage en slik liste hvert år. Med 6 unger som vil gi julegaver må jeg jo ha minst 6 ønsker. Så jeg gikk i gang og kom på 4 ønsker; gavekort hos frisøren min og til massasje og litt småting som stearinlys og toalettsaker. Jeg har forsøkt meg hvert år på å ønske meg snille barn, men de påstår at jeg allerede har snille barn, så det er ikke et godkjent ønske.

I år skal jeg lage noen spesielle julegaver. Jeg er jo sånn "strikkakjerring" som alltid har et håndarbeid på gang. I fjor fikk alle venninnene mine hjemmelagde pulsvanter, strikka/helkla  med perler og bånd og gode greier. Laget og gitt med hjertet.

Men i år har jeg en plan om å lage små gjenbruks ting. Og slapp av folkens - det blir ikke melkekartongpengepunger. Men det blir nok noe annet resirkulert -fra søppel til ressurs, vet dere. Men hva det er må bli en hemmelighet ennå en stund - kan jo ikke fortelle det her, da blir jo hele spenninga borte.

Gaver må ikke være store eller dyre. Selv synes jeg gaver skal være praktiske og nyttige. Det må være noe som har en verdi uavhengig av kronebeløpet som gaven koster. Og gaver gitt med hjertet er både artigere å gi og å få. Så i år skal jeg være ekstra kreativ og lage noe som blir ekstra artige å gi. Og så håper jeg det blir like artig å få :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar