fredag 10. februar 2012

Gjenbruk på alles lepper??

Jeg må være verdens heldigste som får jobbe med det jeg gjør. Tenk å få spørsmålet: hvorfor jobber du på Remiks? Og jeg kan svare: jo du skjønner jeg går på jobb hver dag for å gjøre min og din hverdag grønnere! Er ikke det å ha verdens beste jobb, kanskje? For ikke å snakke om at det gir mening i et hjerte som er glad i menneskene rundt seg. Jeg er rett og slett stolt av det vi gjør på Remiks - for vi er oppriktig engasjert i å bidra til at hver enkelts hverdag blir grønnere.

Og nå er det ikke lenge før Remiks lanserer den store gjenbrukskonkurransen. Vi forsøker å få foran og lede vei for å få gjenbruk på alles lepper og håper at det blir mer vanlig å sirkulere på ting og tang enn å kjøpe nytt. Konkurransen arrangerer vi for å sette søppel på dagsorden som ressurser. Og jeg er såååå spent på hvilke kreative bidrag vi får inn.

 En av konkurranseklassene er Olabiler. Og det kommer til å skje mye spennende i tiden fremover der Olabil er tema.

Det finnes forresten en side for Olabilentusiaster der man også kan finne tegninger på Olabiler. Her finner man informasjon om løp, tegninger, regler osv.

En annen konkurranseklasse er Redesign. Vi fortsetter å samarbeide med Charlotte Nilsen som driver Feil Farge. Og vi håper mange velger å delta på kurs og kanskje sende inn bidrag til konkurransen. Og jeg er så stolt - vi har nemlig fått Nina Erdahl med i juryen!

Jeg har forresten tillatt meg å låne et bilde fra Her High North sine facebook sider som arrangerer Kirkeneskonferansen. Her High North er et prosjekt som synliggjør nye nordområdeperspektiver basert på kvinners kunnskap, erfaringer, og gode historier. Og under Barents Spektakel har Charlotte presentert kjolene sine og det hun gjør med gamle klær. Nok en gang: jeg er imponert over kreativiteten.

Så - er det rart jeg syns jeg er heldig som får jobbe med noe så meningsfullt som søppel? Ha ei fin helg alle sammen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar