mandag 2. januar 2012

Godt nytt år!

Ja blir det et godt år tro? Jeg velger i alle fall å tro det. Og i år skal jeg vie mye oppmerksomhet til gjenbruk, redesign og miljøriktige beslutninger. For det er uomtvistelig et høyt forbruk i Norge. Og jada - jeg er ikke særlig bedre enn andre. Jeg handler mye jeg godt kunne klart meg uten. Men i 2012 skal jeg gjøre et seriøst forsøk på å kjøpe mindre. Og skal jeg kjøpe noe, kan det godt være gjenbruksting eller redesign. Kanskje skal jeg forsøke meg på redesign selv? Tja - kunne vært interessant.

Det er forresten mange som har gjort gjenbruk til et levebrød. Kom tilfeldigvis over en nederlandsk kunstner som forvandler kasserte materialer fra søppelfyllinga til enkle renlinjede møbler og produkter av forskjellig slag. Han heter Piet Hein Eek og her finner vi hans produkter. Kan det fungere som inspirasjon for noen nevenyttige? Bla litt i menyen til venstre på siden hans så vil du finne mange bilder. Jeg tyvlåner et par bilder av en vugge og en skål av gamle trebiter. Jeg synes i alle fall han har tenkt spennende tanker og laget nyttige produkter.

Ha en fin dag folkens. Jeg kommer med flere ideer senere og håper jeg kan inspirere mange i "riktig" retning :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar