søndag 27. november 2011

Dagen derpå...

Det blir litt sånn når man har forberedt seg så lenge på en hendelse. Og nå er arrangementet over og jeg kjenner en sånn litt nedtur kanskje. Det har vært utrolig artig å jobbe med Remiksdagen og det har stort sett vært det som har vært tema både på jobb og hjemme. Nå er det bare å rigge ned og rydding igjen. Det tar vi i morra på jobb.

Men det var en fantastisk dag i går. Jeg hørte bare at alle var imponert over anlegget, bygningene, bilene, sjåfører, redesignkurset og de kjempeflinke jentene som hadde kreativt verksted. Jeg var overveldet over hele opplevelsen.
Jentene på kreativt gjenbruksverksted lagde oppbevaringsbokser av skoeseker kledd med tapet, penneholdere av hermetikkbokser med tapet, lommebøker av kartong osv, sammen med både voksne og barn som ville lære "triksene".

Men i dag er det liksom litt dafft. Det har sikkert noe med at jeg ikke er helt i form, med forkjølelse og manglende stemme. Så i dag har jeg bare slappet av.

Så da fant jeg fram noe restegarn og lagde en liten gave. Restegarn er en fin ting skal jeg si deg. Men det kan jo bli veldig mye av det dersom man ikke bruker det opp etterhvert som prosjektene avsluttes. Og av og til er restene brukende til noe smågreier noen kan ha nytte av. Her ser du resultatet i dag - et lite skjerf og pulsvanter til bestemor si lilletulle. Fint å ha når kåpa er på og man skal ut og inn av bilen bare.

Egentlig er jeg ganske letta, for garnet er svindyrt - over 70 pr nøste (alpakkagarn fra Bundingen på Jekta). Det at det blir til noe hjelper på samvittigheten når jeg har kjøpt så dyrt garn. Dessuten er garnet så utrolig flott, mykt og deilig at det måtte bare brukes til noe.

Her er en annen liten restegarn sak. En halsvarmer - også av dyrt, men vakkert og mykt alpakkagarn.Og med noen knapper og kanskje noen perler etterhvert, kan det kanskje bli en liten gave til ei anna lita jente.

Ha en fin søndag videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar